torsdag 2 februari 2012

Jodå..

Det går bra med dieten än så länge.
Jädrar så mätt man blir, och förblir mätt lääänge!
Men det är klart, efter en frukost-smoothie gjord på 1 dl grädde, 1 dl mjölk, 1 dl grekisk youghurt, frysta bär och ett ägg.... så kán man inte bli annat!
Lunch idag : smörstekta champinjoner blandat med grädde, en halv avokado med räkröra, sallad och en babybell-ost. Va inte ens hungrig vid middagen! Middagen blev förresten korv stroganoff med blomkålsris och sallad :)

Nu ska jag bara sätta igång med träningen oxå... Har bara för många ursäkter än...
*vill inte gå ut med vagnen i denna kylan (kan i o f s bara gå 3 dagar i veckan mellan 9-13)
*får inte plats med en vagn med 4 våta kladdiga hjul i hallen...
*Solen står på i gästrummet så där är för varmt för att använda motionscykeln...

Har nog inte fler ursäkter... Och persiennerna väntar på att bli upphängda i gästrummet men jag vet inte om jag kan...

Idag tänkte jag ta mina mått och foto för att se skillnaden sen. Vägde mej i morse så ja, det är fortfarande 12 kg som ska väck.

Idag har jag och Elias varit på CSK en sväng.
Han har varit rosslig i halsen ända sedan han föddes och det blir ju inte bättre så jag ringde in och vi fick komma dit.
Men, som vanligt, är ju allt bra ;) Han är lite trång i näsan, lite snorig. Då känner msn ju sej hur fjantig som helst, även om man önskar att det inte är något fel, men dom tyckte det va jättebra att jag följde min mammainstinkt ;)
Så vi körde hem igen, hemma lagom till kl 13. Skulle hämta Vincent kl 13:30 så jag satt kvar i bilen på gårdsplanen en stund och jag somnade!
Haha, vaknade kl 13:57...!! Shit så skönt det va att sova, även om jag hade lite ont i nacken sen.... ;-) Men dagmamman sa inget, hon visste att jag hade varit iväg och att det kunde ta lite tid :)

Imorron är det freeedag och vi ska hem till Meta på fika :)

Nu ska jag ta mej en mugg te med grädde :)

Tata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar