tisdag 28 februari 2012

Hospicera

...Japp, igår va jag på Neonatal och hospicerade, som det så fint heter... Dagen började 6:45 och den rusade iväg!
Det fanns att göra hela tiden, dom små barnen (de två jag och min handledare blev tilldelade oss) var yttepyttesmå men vägde ändå mellan 1500-2000gram... My God.... 2 små grabbar som hade fötts i v 24 resp v 28. Nu var dom mellan v 34-36 nånting. Den ena pojken hade inte sina föräldrar där av vissa anledningar så honom tog vi hand om. Jag satt med honom i en hel timme i famnen och gav honom mat i sonden. Så liten...

Dagen tog slut och chefen ska ringa i veckan. Spännande :)
Under dagen gick det ett larm från förlossningen - en bebis var på väg ut, i v 33. Wow, där hade jag velat vara! ;-)

Idag är jag seg... Somande sent, vaknat 2 ggr i natt och gett Elias mat, vincent kom in redan strax efter 6... Bläää. Har inte gjort många knop idag, mest suttit i soffan, med Elias i famnen....
Vincent har äntligen fått komma tillbaka till dagmamman igen efter sin kräkning förra veckan. Dags imorron igen! :-)

Jag borde gå och börja på middagen, fick nyss Elias att somna...

BTW, utbildningne jag ville gå för 2-3 år sedan är äntligen tillbaka....!!! Med start 27 aug... skit... får maila och höra om det kommer en till nästa höst för denna hösten är jag inte redo... Det är trots allt heltid - distans men Elias är bara liten :(

Nä, kastar in lite bilder som min kära kusse tagit



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar