onsdag 2 november 2011

Ny planer...

Hade tänkt städa nedanvåningen idag... Har ju hela dagen på mej så jag kan ta de lugnt men jag började fel...
Började tömma på altanen och sätta ner saker i källaren där det såg för j***igt ut så då rensade jag lite där.
Ganska mycket.
Men shit så varm och trött jag blev!
Nu sitter jag i soffan, knappt några kläder på mej, svettas som en klimakterietant, flåsar och är svullen om benen... Hm.. Får visst pausa med städningen ett par timmar... Suck...
Det är rysligt längesen det dammsugades här nere...
Trodde i min vilda fantasi att maken skulle ingripa och ta itu med det... Efter alla mina påpekanden om att vimåstestädamenjagorkarintesjälv..... Jaja, va ska man säga... Han e en man??

Vincent är krasslig. Det är vi båda men han är mer. Han är snorig som bara den och har en rälig hosta :-( så han får va hemma hos mej, denna veckan oxå...
Mysigt men faktiskt lite jobbigt... Han vaknar tidigt, vägrar vila middag, håller på att somna medans jag lagar middag kl 17 och blir sen övertrött och sommar ändå inte förrän 20-21.... Faktiskt väldigt jobbiga dagar.
Och så hans humör. Han behöver sysselsättning, leka, bli riktigt trött men allt det orkar inte jag. Och så e han så elak om det kommer hit kompisar... Jättetrist :(

Redan november månad! På tisdag åker jag till Ullared med sisL och kanske SisA och inhandlar alla julisar till barnen :-) ska bli skoj :-) vet inte hur jag ska orka men det får gå ;-)

Nähä... Börja städa så smått igen kanske....

Tata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar