onsdag 17 augusti 2011

Ingen bra dag...

12:43
Usch, sitter i soffan med olustkänslor (heter det så?) inför att snart åka och lämna Vincent hos dagmamman för att själv åka till jobbet... ;(
Inget fel på dagmamman överhuvudtaget och jag vet att Vincent har roligt där. Så roligt att han inte har ett dugg bråttom att åka hem när jag hämtar honom ;-)
Men jobbet...
Det är så tungt och jobbigt nu, lite värre när man är gravid och bär på några extra kilo... Och nån "komplikation" som jag har tjatat om i veckovis (typ sisådär 20 veckor...) men inte nån tar på allvar. Det är säkert inget allvarligt men jag vill att något görs! Fick förvisso läkartid om 2 veckor och har jag gått med detta i 20 veckor kan jag väl gå 2 till, men det känns som om det blir värre nu när jag har börjat jobba och alla dessa tunga lyft... Sånt har jag kunnat undvika hemma och jag har kunnat vila när jag vill och behöver...

20:37
Blev lite avbruten i mitt bloggande ;-) fick samtal av söta sisA <3
men nu e jag hemma från jobbet och har precis ätit lite.

Gick sådär att lämna Vincent. Han ville inte dit, ville att jag skulle stanna... ;( men jag sa att pappa skulle hämta honom med jobbebilen och han hade Mimmi med sej så det gick bra till slut ;-)

Kvällen på jobbet va tuff. Allt går i ett, tungt, mycke "golvarbete" som gör att bebis lägger sej och sparkar/puttar på revbenen... Ont i benen av svullnad (det blir stödstrumpor imorron!) trött i kroppen helt enkelt... Och nu har jag två heldagar framför mej... Skulle kunna böla av tanken... Vet ju att det inte dröjer mer än en timme sen har jag så jävla ont...
Barnmorskan tyckte jag skulle sjukskriva mej, kan ju göra det i 7 dagar utan läkarintyg. Så det får väl bli så nästa vecka. Veckan efter har jag semester samt ett läkarbesök inplanerat. Hoppas hoppas det görs något...

Nähä, har inte tid att sitta här på köksstolen längre... Vincent har inte somnat än (!?) och han ska lämnas imorron kl 6:30.... Av Ola så mitt hjärta går inte i kras imorron.....

Tack för din varma goa långa kram sis

Tata

1 kommentar:

  1. Fy vad jobbigt att du mår så dåligt av jobbet. Jag hoppas att det löser sig på ett bra sätt för dig. Med sjukskrivning och läkarbesök och allt. Kramis... <3

    SvaraRadera