torsdag 5 april 2012

Doktorsbesök

Dagen har gått i ett!
SisM med kids var hos mamma så jag och barnen åkte dit i förmiddags.
Dags för BVCbesök 11:30 där jag äntligen fick en läkartid till Elias.
(återkommer om det)
Gick en runda med sisM och SisL och sen följde sisL med mej hem :-)
Käkade middag och en cupcake (ingen till mej ;-) )
Efter att ha badat Elias och båda barnen sover är jag nu placerad i soffan. Skönt.
Kollar ATläkarna på 5an, spännande program :-)

Tillbaka till Elias läkarbesök.
Han var haft en envis tråkig hosta och förkylning i över 4 veckor! Och så låter han ju hemsk när han andas - alltid . Ända sedan födseln.
Förklaringen då var att han hade fått fostervaatten i lungorna och det skulle bli bättre. Jaha, han är 4 månader gammal nu...
Dr Björn skrev ut Bricanyl.
Han trodde Elias skulle bli ett astmabarn... fy....
Jag frågade om alla besvär kunde bero på allergi. Pälsdjursallergi. Elias har varit mycket snorig, röd i ögonen, svullen om ögonen väldigt länge.

Man tar inga tester på barn under 1 år, de blir inte tillförlitliga. Så det vi blev ombedda att göra var att låta Madicken flytta ut i 4 veckor, städa hela huset noggrant och se hur Elias reagerar. Blir han bättre så får hon inte flytta hem igen. Blir han inte bättre så skulle Björn skicka en remiss till ... nånstans. Kolla varför han är som han är.

Men var gör man av med en 5 månaders valp!!?? Skit. Vi skulle väntat med hund. Så jävla korkat.

Eller så skulle vi lämnat Quattro hemma på julafton ;-( saknar honom varje dag och ångrar såååå att vi tog med honom. Hjärtat ville inte lämna honom själv hemma julaftonskväll men magen sa annat. Skit. Skit. Skit.
Om man hade kunnat hade jag bytt ut Madicken mot Quattro när som helst! ;-(



En kopp te och sen sängen, ja tack.
4 dagars ledighet med hela familjen, I love it!!! ❤❤❤


Tata

1 kommentar:

  1. jag hade nog faktiskt lagt ut henne på blocket o förklarat varför hon måste byta hem... Om ingen annan som ni känner kan ta henne.

    SvaraRadera