tisdag 24 maj 2011

Förkyld...

Då va de ett tag sen igen... Jaja.

Helgen gick snabbt förbi, alldeles för snabbt. Lördagen bjöd på solsken och värme, alla mina syskon kom och grillade, samt Linda och Roger :) alla utom bror och sisA sov över och det bjöds på scones på söndagsmorgonen dom sisM gjorde :) gott!
Kl 11 började meandipartyt och det kom 3 gäster! Lägsta antalet på mina partyn någonsin men det var väldigt svårt att få ihopa folk denna gången, eller så va jag kass på att bjuda? Jaja, det blev ändå lite sålt. Det fanns lite nya plagg och vissa prissänkningar på kläder :) alltid bra!

På söndageftermiddagen började vi röja i trädgården... Rensa ogräs, rensade bland vinbärsbuskarna och rabarberna och grävde upp alla lupinerna vid dammen! Äntligen!
Där planterade vi kvistrosor, anemoner, lite blandade lökar som vi grävde upp och intill satte vi våra syrener som nån gång ska bli en berså... :) fattas nu vit syren samt den gamla sorten mörklila/vinröda. Så nu vill jag fixa till dammen som vi inte ska ha något vatten i utan fylla igen ? jag vill ha nåt litet fontänaktigt, porlande vatten, stenar, lampor... Har en bild av hur det ska se ut men lite svårt att berätta i ord... Men tänk så rogivande med porlande vatten och fågelkvitter :) underbart.

Nähä, dags för jobb imorron bitti, blev en snabb update detta ;)

See ya!

By the way- börjar bli förkyld... Drygt :(

2 kommentarer:

  1. Hej! Vet du har man tar skott på Syrener så har jag både mörklila och vita som du hemskt gärna får komma och ta av! Grattis till den väntande tillökningen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Tack tack :)
    Har inte en aning om hur man tar skott och när man ska göra det men svaret går säkert att finna på Google ;) jag hör kanske av mej :)
    Kram

    SvaraRadera