söndag 2 juni 2013

Det är ju inte klokt!

Så längesen det är jag skrev något här! Ja,appen funkar ju inte och vid datorn sitter jag inte alltför ofta, med tid över till detta... Herregud va tiden går, om två veckor är examen över och det är dags att börja jobba...! Galet! Jag har praktik på Barnavdelningen på CSK för tillfället, min sista vecka börjar imorron. Det har varit bättre än vad jag förväntade mig. Klart att det är jobbigt att se sjuka och lessna barn, men det går bättre nu. Hela denna veckan är jag på barnakuten/triagen på stora akuten. Väldigt intressant. Många som kommer in med sina barn som kunde gått till sin vårdcentral istället. Men bättre att komma till CSK än att inte komma alls ;-) (been there, done that....) Det har varit en Hela Sösdala bakar - tävling i samband med årets Sösdaladag. Jag tänkte vara med i alla tre kategorier - bröd, bakelse/cupcake samt paj. Brödhelvetet gick åt skogen men de andra två blev ganska bra. Har provbakat cupcakes som en dåre den senaste tiden (sorry alla som tvingats äta.....) så till sist blev de dessa fast med en annan frosting och färska hallon som jag stoppade i cupcakesen efter den hade varit i ugnen. Gott :-) Vann gjorde jag inte men däremot vann jag första pris för min paj! Min PAJ!? Det var verkligen en överraskning :) En paj som jag bara gjort en gång tidigare och det var i höstas. Så det var skoj :) Den var tydligen elegant, gav mersmak och lite sådär. :) Juryn bestod av bl.a Morgan Kiefer ifrån Lövet i Hässleholm/Tyringe (Hem till Tyringe...) Nähä, en liten snabbupdate blev de. Dags att gå och lägga sig - imorron blir de ett 15-23pass på akuten :) Tata

3 kommentarer:

  1. Ja d e illa vad dålig du e på att uppdatera ;) men den därra pajen är ja intresserad av. Lust att dela med dig av receptet eller d e hemligt ?

    SvaraRadera
  2. Haha klart det inte är hemligt ;-) fixar det!

    SvaraRadera
  3. Jag ska testa att baka både denna paj och dina inom de närmsta veckorna. Den verkar jätte god.

    SvaraRadera