måndag 18 juli 2011

Kupa...

Vi (eller kanske mest jag?) vill ha en kupa på ovanvåningen. Anledningen är ju bl.a att vi inte har några fönster som vetter ut mot gårdsplanen (ganska viktigt) och varken ser eller hör om det kommer någon när vi är på ovanvåningen. Det är dessutom väldigt mörkt på hela ovanvåningen eftersom där inte finns några fönster... OCH, när nästa barn kommer finns det inget rum till det (och nej, barnen ska inte dela rum - så dåligt som Vincent sov fram tills han var 1,5 år vill jag inte riskera att ha 2 vakna barn om nätterna och jag vill inte ha ett barn nere och vi uppe eller tvärtom, alla ska sova på samma plan när barnen är små) så då hade man kunnat göra kupan lite större så där blir ett rum plus fönster vid sidan om som man har nytta av.
Utmärkt idé! :)
Tycker kanske min äkta hälft oxå men han tänker bara på kostnaden. För att veta vad det kostar krävs det ju att man får en offert från olika snickare, då kan man ju börja planera för när man har råd med den här kupan. Men... det vill han inte... Suck. Jag vet inte va sånt kostar och det funkar inte att bara gissa att det kostar kanske 100.000kr och så är det ännu mer eller lite mindre. Och så får man utnyttja rotavdraget :) Så lite "rabatt" på bygget blir de ju.
Taket (tror jag) behöver tilläggsisoleras och då kunde man kanske gjort det i samband med kupbygget? Ja vad vet jag?
Men en kupa vill jag ha, hellre än en förbaskad altan på framsidan.

3 veckors ledighet kvar, tiden går så fort! Olas semestervecka försvann så fort men alla fönster på framsidan är skrapade, kittade och målade en gång, nu väntar vi på fint väder så vi kan måla dom klart och sätta upp nytt foder. Så fint det kommer bli :)

Nähä, dags att sysselsätta oss här, Vincent leker med hundkopplet ;)

vi hörs!!

tata


altan eller
kupa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar